Businessmodel voor uitgeven van boeken verandert

» Posted by on Jan 19, 2011 in Alle berichten, Business - ICT Alignement, Het Nieuwe Werken, Social Media, Strategie, Trends | 0 comments

Businessmodel voor uitgeven van boeken verandert

In eerdere artikelen heb ik al aangegeven dat door technologische ontwikkelingen er nieuwe mogelijkheden ontstaan voor het doen van Business en dat deze ontwikkelingen een groot aantal traditionele markten volledig zal gaan veranderen.

Ook de wereld van traditionele manier van het uitgeven van boeken is aan het veranderen. Het idee om dit anders te doen is geboren in de nazomer van 2008. In de traditionele aanpak kan je als schrijver je manuscript insturen naar een uitgever om vervolgens na lang wachten uiteindelijk afgewezen te worden.

De oprichters van Tenpages.com wilde (aspirant) schrijvers de mogelijkheid geven om het publiek te laten bepalen of hun manuscript levensvatbaar is en daarmee de rol van uitgever dus voor een groot deel te wijzigen.

Maar het publiek kan niet alleen bepalen of een boek levensvatbaar is, je kan zelfs aandelen kopen in een boek als je vindt dat dit boek op de markt moet komen.

Voor meer informatie over deze manier van uitgeven kun je vinden op de website van www.tenpages.com.