Foursquare gaat samenwerking aan met Heineken

» Posted by on Jan 20, 2011 in Alle berichten, SmartPhones, Social Media | 0 comments

Foursquare gaat samenwerking aan met Heineken

Veel gebruikers van een SmartPhone kennen de location based services Foursquare wel. Een applicatie waarmee je op een lacatie kan inchecken, zodat je aan je vrienden kan laten weten waar jij bent. Door regelmatig ergens in te checken kan je zelf een virtuele burgemeester worden van de desbetreffende locatie.

Door regelmatig in te checken op verschillende plaatsen en tijdstippen kan je badges verdienen.

Allemaal leuk, maar wat heb je er verder aan? Na enige tijd ben je wel uitgekeken op de badges en op het feit dat je ergens virtueel burgemeester bent.

Maar sinds kort is dat veranderd. In Amerika was het al zo dat als je ergens vaak inchecked je beloond word voor je bezoek, zo kan je bijvoorbeeld bij een lunchroom credits sparen en krijg je bij voldoende credits korting op je besteding of krijg je zelfs een product gratis. In Nederland was dit nog niet zo, en daar wilde foursquare verandering in brengen.

Foursquare is nu een samenwerking aangegaan met Heineken waardoor je bij het inchecken bij horeca gelegenheden waar Heineken wordt geschonken je e-tjes kan sparen. De e-tjes die je opbouwt kan je uiteindelijk inwisselen voor allerlei zaken, zoals bijvoorbeeld korting op concertkaarten. Deze e-tjes zijn een onderdeel van een uitgebreider programma van Heineken wat ze het E-programma noemen.

Meer informatie is te vinden op de site van Heineken.