Meten is weten

» Posted by on Dec 7, 2010 in Alle berichten, Social Media | 0 comments

Meten is weten

Om te kijken welke invloed een eigen site heeft op het merk “Ik”, oftewel Marcel van Beek, wil je natuurlijk ook monitoren wat er op je eigen site gebeurt. Nog mooier is dit te vergelijken met de gegevens van mijn vorige blogsite, maar omdat ik van deze nieuwe site nog weinig gegevens heb, kan ik nog geen echte vergelijking doen.

Wat ik wel merk is dat er nog veel verkeer plaatsvindt op mijn oude blogsite, dus dat deze nieuwe site nog niet bij iedereen bekend is. Ik vergelijk het maar met het wisselen van je mobiele telefoonnummer, dit geef je door aan iedereen waarvan jij zelf nog de gegevens hebt. Van deze mensen zal misschien 70% je nummer wijzigen en 30% zal op het moment dat ze je weer willen contacten gewoon je oude nummer bellen. Maar als je alleen je wijziging doorgeeft aan de mensen waar jij nog de gegevens van hebt dan bereik je natuurlijk niet iedereen, dus ook de groep mensen die jouw wijziging niet hebben ontvangen zullen in eerste instantie naar je oude nummer bellen. Door het verkeer op beide sites te monitoren kan ik ervaren hoe snel het vinden van de nieuwe website goed is doorgevoerd (geen bezoeken meer op mijn oude site).

Om de verandering te ervaren hier alvast een paar korte meetgegevens over mijn site:

Aantal bezoeken per dag:

Aantal pagina’s per dag:

Aantal pagina’s per bezoek:

% Aantal nieuwe bezoekers:

Gemiddelde tijd op de site: